برگزاری جلسه بررسی احداث پل شهید حاج یونس زنگی آبادی در دانشگاه شهید باهنر کرمان
برگزاری جلسه بررسی احداث پل شهید حاج یونس زنگی آبادی در دانشگاه شهید باهنر کرمان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، این نشست به همت انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران و با همکاری شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور استادان گروه مهندسی عمران و مهندسی معماری، برای ارائه نقطه نظرات و بررسی مسائل فنی برگزار گردید.
گفتنی است، این طرح توسط کارگروه ترافیک نظام مهندسی مطرح و در شورای ترافیک استان کرمان به تصویب رسیده است.
دکتر صالح حمزه جواران رئیس گروه مهندسی عمران دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: دانشگاه شهید باهنر بزرگترین دانشگاه در جنوب شرق کشور و دانشگاه مادر محسوب میشود و بخش مهندسی عمران دانشگاه با 11 استاد تمام میتواند در بحثهای شهری مفید واقع شود.
دکتر رضا جلال کمالی عضو هیأت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه شهید باهنر کرمان، از برگزاری چنین جلساتی که شرکت دانشجویان و دغدغهمندی آنها نسبت به مسائل شهری را نشان میدهد تشکر کرد و گفت: اولویتبندی باید بر اساس خروجی طرح جامع حمل و نقل باشد، برای بررسی اولویتها در طرح جامع ترافیک باید طرحهای مختلفی همراه بررسی مزایا و معایب و برآورد هزینهها، مقایسه صورت گیرد. کمربندیها نقش جابجایی سریع را ایفا میکنند و لازم است تمام مسیر، از قبل بررسی گردد، با ساخت تقاطعهای غیر هم سطح، ترافیک یک قسمت را نمیتوان بر طرف و هزینه کرد بودجه باید منطقی باشد اگر بودجه به میزان مرمت، موجود باشد فقط مرمت صورت گیرد و اگر بودجه به میزان احداث و توسعه موجود باشد، ساخت صورت گیرد. سیاستگذاری باید به سمت حمل و نقل غیرموتوری و انسان محور، با ایجاد پیاده روها، محل های عبور دوچرخه، مسیرهای مختص معلولان، حمل و نقل همگانی و...پیش رود.
دکتر نوید ندیمی عضو هیأت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: بهتر است تا زمان انتشار نهایی نسخه طرح جامع ترافیک شهر کرمان، تمام طرحهای عمرانی، راهسازی سطح شهر متوقف شود. در کرمان ضعف حمل و نقل همگانی داریم و همین امر، باعث ایجاد ترافیک شده است. مهندسی حمل و نقل و مهندسی ترافیک، بحث علمی است و باید به صورت علمی کنترل شوند تا زمانی که کمربندی کم هزینهتر هستند نباید به دلیل نما و... سراغ گزینههای پرهزینه رفت.
دکتر وحید خلیفه عضو هیأت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه صنعتی سیرجان گفت: در نگاه موضعی، تقاطع شرفآباد، تقاطع شلوغی است و ساخت تقاطع غیر همسطح ضروری به نظر میرسد اما با در نظرگیری دید کلی و اساسی و دید کلان، نیاز به بررسیهای بیشتر وجود دارد و نمیتوان قطعی نظر داد.

نظر دهید