برگزاری کلاس های دروس نظری به صورت الکترونیکی در دانشگاه شهید باهنر کرمان

  • تاریخ انتشار : 1398/12/07 - 04:06
  • تعداد بازدید : 1
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کلاس های دروس نظری به صورت الکترونیکی در دانشگاه شهید باهنر کرمان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، این دانشگاه با هدف افزایش بهره‌وری اوقات استادان و دانشجویان عزیز در ایام پیش‌رو، امکان برگزاری کلاس دروس نظری را به صورت الکترونیکی فراهم نموده است.

روش‌های استفاده از این امکان به شرح زیر است:

1- سیستم LMS یا مدیریت یادگیری الکترونیکی مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه، که این سیستم امکان تشکیل کلاس مجازی را براحتی در دانشگاه فراهم میسازد بطوریکه از طریق این سیستم میتوان بصورت Online کلاس برگزار کرد و همچنین امکان بارگذاری فایل ضبط شده کلاس نیز وجود دارد. در ضمن در این سیستم امکان بارگذاری تمرین، کوئیز، امتحان تستی و تشریحی و ... نیز وجود دارد. این سیستم دارای تالار گفتگو است امکان بحث و گفتگو بین استاد و دانشجو بصورت نوشتاری وجود دارد . همچنین در این سیستم دانشجویان هر درس، از سیستم آموزشی گلستان فراخوانی میشوند و در کلاس درس مربوطه، فهرست اسامی شان ثبت میشود، لذا در مدت زمان تشکیل کلاس بطور دقیق حضور آنان ضبط میشود که در واقع همان حضور و غیاب کلاسی است. همچنین دارای دو استودیوی تولید محتوای الکترونیکی است که اساتید میتوانند در این دو استودیو، محتوای جلسات کلاس را تدریس نمایند و کاربر ما این محتوا را ضبط و ویرایش مینماید و سپس بصورت جلسه به جلسه در کلاس مجازی درس مربوطه بارگذاری میکند، و دانشجویان در ساعت کلاس مربوطه وارد LMS شده و محتوای ضبط شده را گوش میکند و سوالات خود را بصورت offline میپرسند و استاد هم به آنها در صورت آنلاین بودن و یا بعدا بصورت offline در همان کلاس پاسخ میدهد، که در این حالت پهنای باند کمتری نیاز است و میتوان اکثر کلاسها را پوشش داد. البته لازم به ذکر است استادان می توانند خودشان در منزل محتوای کلاس شان را بصورت جلسه به جلسه و بصورت فایل پاورپوینت صدا دار ضبط و به این مرکز ایمیل نمایند تا  پس از ویرایش محتوا و صدا، آن را در سیستم کلاس مجازی درس مربوطه بارگذاری نمائیم و دانشجویان از آن استفاده کنند. جهت هماهنگی با شماره ۰۳۴۳۱۳۲۲۷۱۲ و ۰۳۴۳۱۳۲۲۷۱۳ تماس حاصل فرمایید.

2-جهت استفاده از پیشخوان دانشگاهی کلمه و رمز عبور ورود به پیشخوان از طریق پیامک ارسال می‌شود.

این سامانه برای ارائه خلاصه ای از وضعیت کاری کاربران (اساتید، دانشجویان و کارمندان) در تمام سامانه های دانشگاه راه اندازی شده است. درس افزار (مبادله محتوا بین اساتید و دانشجویان)، اطلاع از آخرین وضعیت آموزشی، رویت حکم کارگزینی، فیش حقوقی، لیست نامه های جدید اتوماسیون اداری و ... از جمله مواردی است که از طریق پیشخوان به اطلاع کاربران می رسد.

لینک ورود به سامانه پیشخوان: my.uk.ac.ir

3- استفاده از امکانات ویدئو کنفرانس

4- استفاده از نرم افزارهای ارتباطی مانند SKype  و برای کلاس‌های با تعداد دانشجوی بسیار کم

کلمات کلیدی
رضا میمند
خبرنگار :

رضا میمند

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید