برگزاری کلاس های دروس نظری به صورت الکترونیکی در دانشگاه شهید باهنر کرمان
برگزاری کلاس های دروس نظری به صورت الکترونیکی در دانشگاه شهید باهنر کرمان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، این دانشگاه با هدف افزایش بهرهوری اوقات استادان و دانشجویان عزیز در ایام پیشرو، امکان برگزاری کلاس دروس نظری را به صورت الکترونیکی فراهم نموده است.
روشهای استفاده از این امکان به شرح زیر است:
1- سیستم LMS یا مدیریت یادگیری الکترونیکی مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه، که این سیستم امکان تشکیل کلاس مجازی را براحتی در دانشگاه فراهم میسازد بطوریکه از طریق این سیستم میتوان بصورت Online کلاس برگزار کرد و همچنین امکان بارگذاری فایل ضبط شده کلاس نیز وجود دارد. در ضمن در این سیستم امکان بارگذاری تمرین، کوئیز، امتحان تستی و تشریحی و ... نیز وجود دارد. این سیستم دارای تالار گفتگو است امکان بحث و گفتگو بین استاد و دانشجو بصورت نوشتاری وجود دارد . همچنین در این سیستم دانشجویان هر درس، از سیستم آموزشی گلستان فراخوانی میشوند و در کلاس درس مربوطه، فهرست اسامی شان ثبت میشود، لذا در مدت زمان تشکیل کلاس بطور دقیق حضور آنان ضبط میشود که در واقع همان حضور و غیاب کلاسی است. همچنین دارای دو استودیوی تولید محتوای الکترونیکی است که اساتید میتوانند در این دو استودیو، محتوای جلسات کلاس را تدریس نمایند و کاربر ما این محتوا را ضبط و ویرایش مینماید و سپس بصورت جلسه به جلسه در کلاس مجازی درس مربوطه بارگذاری میکند، و دانشجویان در ساعت کلاس مربوطه وارد LMS شده و محتوای ضبط شده را گوش میکند و سوالات خود را بصورت offline میپرسند و استاد هم به آنها در صورت آنلاین بودن و یا بعدا بصورت offline در همان کلاس پاسخ میدهد، که در این حالت پهنای باند کمتری نیاز است و میتوان اکثر کلاسها را پوشش داد. البته لازم به ذکر است استادان می توانند خودشان در منزل محتوای کلاس شان را بصورت جلسه به جلسه و بصورت فایل پاورپوینت صدا دار ضبط و به این مرکز ایمیل نمایند تا پس از ویرایش محتوا و صدا، آن را در سیستم کلاس مجازی درس مربوطه بارگذاری نمائیم و دانشجویان از آن استفاده کنند. جهت هماهنگی با شماره ۰۳۴۳۱۳۲۲۷۱۲ و ۰۳۴۳۱۳۲۲۷۱۳ تماس حاصل فرمایید.
2-جهت استفاده از پیشخوان دانشگاهی کلمه و رمز عبور ورود به پیشخوان از طریق پیامک ارسال میشود.
این سامانه برای ارائه خلاصه ای از وضعیت کاری کاربران (اساتید، دانشجویان و کارمندان) در تمام سامانه های دانشگاه راه اندازی شده است. درس افزار (مبادله محتوا بین اساتید و دانشجویان)، اطلاع از آخرین وضعیت آموزشی، رویت حکم کارگزینی، فیش حقوقی، لیست نامه های جدید اتوماسیون اداری و ... از جمله مواردی است که از طریق پیشخوان به اطلاع کاربران می رسد.
لینک ورود به سامانه پیشخوان: my.uk.ac.ir
3- استفاده از امکانات ویدئو کنفرانس
4- استفاده از نرم افزارهای ارتباطی مانند SKype و برای کلاسهای با تعداد دانشجوی بسیار کم

نظر دهید