دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سه ماموریت اصلی آموزش، پژوهش و ارائه خدمات را برعهده دارند

  • تاریخ انتشار : 1399/11/24 - 01:43
  • تعداد بازدید : 14
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سه ماموریت اصلی آموزش، پژوهش و ارائه خدمات را برعهده دارند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر طاهر ضمن تشکر از غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت  علوم تحقیقات و فناوری بابت حضور در استان کرمان و تشکر از دکتر علی اسلامی پناه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم بابت پیگیری مسائل حقوقی دانشگاه از تلاش‌های مجموعه وزارتخانه در خصوص حل مسائل حقوقی تقدیر و از پیگیری و بررسی مسئله همسان سازی خبر داد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن ابراز امیدواری از نقش دانشگاه در بهبود کیفیت امر آموزش از عملکرد نامناسب برخی مراکز آموزش عالی که هدفشان صرفا تولید مدرک بوده است ابراز نگرانی کرد و گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سه ماموریت اصلی آموزش، پژوهش و ارائه خدمات را برعهده دارند.

وی با اشاره به ارائه مدرک جهت ارتقا شغلی کارمندان گفت: دانشگاه‌ها در این مورد شیوه‌نامه هایی را جلسات هیأت ممیزه پیشنهاد داند و به وزارتخانه ارائه شده که هیأت ممیزه مرکزی، تصویب نهایی را برعهده دارد.

دکتر طاهر  افزود: مقاله ISI در همه رشته‌ها و دانشکده‌های مختلف تقسیم بندی شده و باید حداقل ها را رعایت کرد . برای علوم انسانی هم مقاله ISI را گذاشته ایم نه به آن نسبتی که برای دانشکده های علوم، فنی و مهندسی و کشاورزی در نظر گرفتیم این روند می تواند موثر باشد تا بتوانیم همه افراد را به کارهای پژوهشی سوق دهیم.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان از عملکرد آموزش عالی در جهت بهبود کیفیت امر آموزش  تقدیر و همچنین در خصوص امر تحقیقات، فناوری، کارآفرینی و حل کردن مسائل جامعه ابراز امیدواری کرد.

دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت  علوم تحقیقات و فناوری گفت: این روز عزیز و پر برکت را خدمت همۀ شما عزیزان تبریک می‌گویم ان‌شاالله بتوانیم با گرامی‌داشت این روز هرکدام از ما بتوانیم خدمت کوچکی به نظام مقدس جمهوری اسلامی کنیم.

وی با تاکید بر ارتقا و گسترش تحقیقا وطرح های بیرونی، گروه‌ها و مراکز پژوهشی فعال و معنادار را یکی از نشانه‌های پیشرفت علمی دانشگاه ها دانست.

دکتر رحیمی از نبود مرکز رشد نسبت به رشد آموزش عالی، تعداد هیأت علمی و دانشجو ابراز نا امیدی کرد و افزود: هر مزیت نسبی منطقه در سطح ملی شناخته شده است اگر ما حول آن یک مرکز رشد بزنیم راه درستی را رفته‌ایم، وی مواردی را همچون گروه پژوهشی فعال، مرکز نوآوری، مرکز رشد، مرکز مهارت آموزی و مرکز کارآفرینی را در دانشگاه های نسل فعلی خیلی مهم دانست.

وی با تاکید بر ایجاد مرکز رشد و نوآوری در دانشگاه مرکز خلاقیت و نوآوری در زمینه پسته را به عنوان یکی از مراکز رشد که مسائلی همچون علوم پایه، مهندسی، شیمی، کشاورزی و غیره را شامل می‌شود پیشنهاد داد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری مسآله اثربخشی اجتماعی را عنوان کرد و گفت: . نسل سوم و چهارم دانشگاه نسلی اثربخش است که محیط پیرامون خود، شهر و جامعه از این دانشگاه‌ها متاثر می‌شوند. اثربخشی لزوما طرح بیرونی و قراردادی نیست بلکه حضور در همۀ نهادهای اجتماعی و خصوصی و اثرگذاری بر این نهاد ها یعنی دانشگاه اثربخش است

وی در ارتباط با اثربخشی دانشگاه ها در همۀ نهاد های اجتماعی افزود: رشته های حوزه علوم انسانی که مرتبط با انسان، جامعه، اخلاق، و روان انسان ها سروکار دارد اثربخشی خود را دارد و هر رشته غیر از علوم انسانی حیطۀ کارش خاص است.

  1

کلمات کلیدی
رضا میمند
خبرنگار :

رضا میمند

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید