روابطعمومی، آیینه کارآمدی حاکمیت و تسهیلگر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی
نقش کلیدی روابطعمومیها در توسعه استان
روابطعمومی، آیینه کارآمدی حاکمیت و تسهیلگر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی
نشست شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان کرمان با حضور استاندار و جمعی از مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی برگزار شد. در این نشست بر نقش روابط عمومیها در تسهیل ارتباط با افکار عمومی، ارتقای سرمایه اجتماعی و گفتمانسازی توسعه در استان تأکید شد.
به گزارش روابطعمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، در نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان کرمان که شنبه ۱۱ مردادماه با حضور دکتر محمدعلی طالبی، استاندار کرمان و جمعی از مدیران روابطعمومی دستگاههای اجرایی برگزار شد، بر نقش راهبردی روابطعمومیها در امیدآفرینی، گفتمانسازی توسعه و برندینگ استان تأکید شد.
استاندار کرمان ضمن گرامیداشت 17 مرداد، روز خبرنگار و تبریک این مناسبت به اصحاب رسانه با اشاره به شرایط پیچیده فضای رسانهای و جنگ روانی اخیر علیه کشور، روابطعمومیها را بازیگران اصلی روایتگری عملکرد نظام اداری و تقویتکنندگان روحیه عمومی دانست و افزود: در شرایطی که رسانههای معاند در پی تضعیف اعتماد عمومی هستند، روابطعمومیها باید با شفافیت، صداقت و هوشمندی، به انعکاس دستاوردها، پاسخگویی به شبهات و تسهیل ارتباط مردم و دولت بپردازند.
دکتر طالبی با تأکید بر اهمیت برندینگ استانی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم نام کرمان در ذهن مخاطبان، با مجموعهای از ویژگیهای مثبت، پیشرفت و افتخار گره بخورد. استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت ارتقای حرفهای روابطعمومیها، بر طراحی دورههای تخصصی آموزشی تأکید کرد و گفت: برای بهرهگیری از بهترین اساتید حوزه رسانه و روابطعمومی، محدودیتی وجود ندارد؛ بهشرط آنکه برنامهای هدفمند و اثرگذار ارائه شود. در ادامه، برخی مدیران روابطعمومیها، چالشهایی نظیر کمبود نیروی انسانی متخصص، تجهیزات رسانهای و منابع مالی را مطرح کردند و خواستار توجه بیشتر به روابطعمومی بهعنوان «شریک راهبردی توسعه استان» شدند.
از دیگر محورهای این نشست، اعلام آغاز چهارمین دوره انتخابات شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان بود که طبق اعلام محمدرضا نژادحیدری، سرپرست اداره کل روابطعمومی استانداری، بهصورت الکترونیکی در تاریخ ۲۷ مردادماه برگزار خواهد شد.