جلسه آشنایی با آزمایشگاه تولید محتوای الکترونیکی (آتما) در دانشگاه شهید باهنر کرمان

  • تاریخ انتشار : 1398/04/12 - 05:15
  • تعداد بازدید : 13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه آشنایی با آزمایشگاه تولید محتوای الکترونیکی (آتما) در دانشگاه شهید باهنر کرمان

جلسه آشنایی با اهداف، اصول و محتوای الکترونیکی آتما روز چهار شنبه 12 تیرماه 98، با ارائه دکتر علی‌نژاد عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی و سرپرست آتما در تالار اندیشه دانشگاه شهید باهنر کرمان، برگزارشد.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر مهرانگیز علی‌نژاد گفت: آتما، یک شبکه برای مهارت آموزی، کارآفرینی و خودشکوفایی افراد در حوزه تولید محتوای الکترونیکی است و یک ایده است که در مسیر رشد قرار دارد و باید به یک فناوری تبدیل شود.

سرپرست آزمایشگاه تولید محتوای الکترونیکی گفت: امروزه فناوری‌های جدید تغییرات زیادی را در زندگی ما ایجاد کرده و هرچه جلوتر می‌رویم این تغییرات شدت می‌گیرد.  تکنولوژی بر یادگیری، ارتباطات و محتوا تاثیر گذاشته و یادگیری در گذشته، یک محصول و هدف آن تولید دانش بود اما در عصر دیجیتال، یادگیری رفع گره ها و ارتباطات جدید است.یادگیری فرآیند شبکه سازی و شکل دهی به شبکه‌ها است اگر ما چشم مسلح داشته باشیم، خودمان را در یک شبکه ابری از دانش مشاهده می‌کنیم که لازم است برای یادگیری فقط ارتباطات جدید را کشف کنیم و دانش را در ارتباطات خلق و الگوریتم ها را ایجاد کنیم.ارتباطات بخش عظیمی از زندگی ما انسان‌ها را به صورت مستقیم یا با ابزارها و با انسان‌های دیگر در برمی‌گیرد که با اطلاعات، احساسات و اندیشه‌ها تبادل می‌شود.

وی افزود: بخش اصلی ارتباطات، محتوا است و روح هر ارتباط، محتوای آن است. به طور کلی اگر ما بخواهیم در زندگی به اهدافمان برسیم و موفق باشیم ارتباط موثر لازم است، پس باید محتوای مناسب داشته باشیم، همانطور که تکنولوژی باعث تغییر نوع ارتباطات شده است محتوا نیز تغییر کرده است یعنی ارتباطات ما در حال حاضر بیشتر ارتباطات الکترونیکی و مجازی است حتی گاهی گفته می‌شود که ارتباطات رودررو در حال غیر واقعی شدن است و ارتباطات الکترونیکی و مجازی واقعی هستند پس لازم است برای این عصر، ما به فکر محتوای الکترونیکی باشیم.

  دکترعلینژاد تصریح کرد: محتوای الکترونیکی، مجموعه‌ای از تصاویر،‌ متون، اصوات، انیمیشن‌ها، شبیه سازی‌ها، واقعیت‌های افزوده و واقعیت‌های مجازی، به کمک فناوری رایانه‌ای، برای آموزش مبحثی خاص و یا تحقق هدفی خاص تدبیر می‌شوند. البته محتوای الکترونیکی، الزاما محتوای دیجیتال نیست و می‌تواند فقط الکترونیکی باشد و باید دقت داشته باشیم که در محتوای الکترونیکی آموزشی این محتوا باید تعامل بین یادگیرنده و یاددهنده باشد.

در ادامه دکتر علی‌نژاد و دیگر دانشجویان مطالب خود را برای معرفی آزمایشگاه تولید محتوای الکترونیکی به صورت پاورپوینت ارائه دادند.

 

کلمات کلیدی
رضا میمند
خبرنگار :

رضا میمند

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید