ثبت نام مقدماتی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴
ثبت نام مقدماتی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴

قابل توجه اساتید راهنمای آموزشی، مدیران گروه های آموزشی و دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی
به منظور برنامه ریزی به موقع و دقیق دروس نیمسال آینده و کاهش مشکلات دانشجویان و گروههای آموزشی در زمان انتخاب واحد اصلی و اطلاع یافتن دانشجویان دارای اشکال برای ثبت نام ترم آتی و رفع به موقع آن، فرآیند ثبت نام مقدماتی به شرح زیر اجرا می شود:
۱- همکاران محترم و اساتید گرامی بخشها دروسی را که مطابق برنامه ریزی رشته لازم است ترم آینده ارائه گردند را در سامانه آموزشی فعال نمایند، تا ضمن پیشگیری از بروز مشکل در ثبت نام مقدماتی دانشجویان، امکان برنامه ریزی دقیق تر برای ترم آینده فراهم گردد.
۲- دانشجویان گرامی دانشگاه شهید باهنر کرمان در کلیه مقاطع تحصیلی موظف به انجام ثبت نام مقدماتی نیمسال پاییزی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ از تاریخ دهم تا شانزدهم خردادماه ۱۴۰۴ و از طریق سامانه آموزشی گلستان (از مسیر پیشخوان خدمت – ثبت نام مقدماتی) هستند.
۳- دانشجویان لازم است قبل از انجام ثبت نام مقدماتی با مراجعه به اساتید مشاور تحصیلی خود و با هماهنگی ایشان دروس مورد نظر خود برای نیمسال آینده را انتخاب نمایند.
۴- بنابر مصوبه شورای آموزشی دانشگاه برای انجام ثبت نام مقدماتی شرکت در ارزشیابی اساتید دروس ترم جاری الزامی می باشد بنابراین قبل از انجام ثبت نام مقدماتی لازم است دانشجویان گرامی ارزشیابی اساتید ترم جاری را کامل و بعد برای ثبت نام مقدماتی اقدام نمایند.
۵- با توجه به تصمیم شورای آموزشی دانشگاه اخذ دروس فارسی عمومی، زبان خارجه، مهارتهای زندگی و دروس عمومی گروه معارف شامل: اندیشه اسلامی۱ و ۲، اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، اشنایی باقانون اساسی جمهوری اسلامی، تفسیرموضوعی قران، تفسیرموضوعی نهج البلاغه، تاریخ امامت، دانش خانواده، اخلاق اسلامی مبانی ومفاهیم، انقلاب اسلامی ایران، تاریخ تحلیلی صدراسلام و … در زمان ثبت نام اصلی تنها برای دانشجویانی امکانپذیر خواهد بود که در زمان ثبت نام مقدماتی دروس فوق را انتخاب نموده باشند. در صورت تصمیم به اخذ یکی از این دروس در ترم پاییزی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ لازم است در زمان ثبت نام مقدماتی نسبت به ثبت آن اقدام نمایید.
۶- شرکت در ثبت نام مقدماتی الزامی است و عدم شرکت در ثبت نام مقدماتی و یا عدم تایید ثبت نام توسط استاد راهنمای دانشجو موجب تاخیر در زمان ثبت نام اصلی و ایجاد اشکال در ثبت نام به دلیل پرشدن گروههای درسی خواهد شد.
*دانشجویان مهمان از سایر دانشگاهها نیازی به شرکت در ثبت نام مقدماتی ندارند.
۷- لازم به ذکر است که به منظور رفع مشکلات سنوات گذشته فرآیند ثبت نام مقدماتی این فرآیند برای ثبت نام دانشحویان گرامی و همچنین مشاهده ثبت نام دانشجویان و بررسی و تایید آن برای اساتید محترم راهنمااز طریق پیشخوان خدمات اجرا خواهد شد. در این مورد لازم است:
- دانشجویان گرامی با مراجعه به پیشخوان “ثبت نام مقدماتی” را ازلیست فرآیندها انتخاب نمایند و با انتخاب درخواست جدید و باز شده پردازش ثبت نام مقدماتی مطابق روش سالهای گذشته که در راهنمای مربوط ذکر گردیده دروس خود را انتخاب نمایند و پس از اطمینان از ثبت دروس ( مشاهده لیست دروس در گزارش ۷۶) وضعیت تایید دانشجو در این پردازش را به “بررسی شد” تغییر داده و از طریق پیشخوان با کلیک آیکن تایید ثبت نام خود را برای استاد راهنما ارسال نمایند و تا زمان تایید ثبت نام توسط استاد راهنما درخواست خود را بررسی و از طریق آیکن “مشاهده گردش کار” از تایید آن اطمینان حاصل نمایند و در صورت برگشت ثبت نام با توجه به توضیحات اصلاحی استاد راهنما پس از تغییر وضعیت تایید دانشجو به عدم تایید، دروس را اصلاح و پس از تایید دوباره برای استاد ارهنما ارسال نمایند.
نکته مهم: ارسال درخواست تنها پس از تغییر وضعیت تایید دانشجو به “بررسی شد ” قابل انجام است.
- اساتید راهنما نیز از طریق پیشخوان خدمت و با انتخاب “ثبت نام مقدماتی” قادر به مشاهده، بررسی و تایید ثبت نام مقدماتی دانشجویان تحت راهنمایی خود خواهند بود. مشاهده دروس و تایید ثبت نام با انتخاب آیکن اصلاح در پیشخوان امکانپذیر است. با انتخاب این آیکن پردازش ثبت نام مقدماتی نمایش داده می شود و استاد راهنما قادر خواهد بود لیست دروس را مشاهده و در صورت مورد تایید بودن وضعیت تایید استاد را به بررسی شد تغییر دهد.
در صورت وچود اشکال و نیاز به تصحیح و در زمانیکه در بازه ی ثبت نام مقدماتی قرار داشته باشیم بدون تغییر وضعیت تایید، استاد راهنما می تواند به پیشخوان بازگشته و با انتخاب آیکن عدم تایید و درج توضیحات لازم برای اصلاح ثبت نام برای دانشجو درخواست را برای دانشجو برگرداند(وضعیت تایید استاد راهنما باید بررسی نشده باشد). اگر در بازه ی زمانی که دانشجو قادر به اصلاح ثبت نام مقدماتی نیست قرار داشته باشیم استاد راهنما می تواند وضعیت تایید دانشجو را به بررسی نشد تغییر داده و اصلاح لازم را انجام داده و وضعیت تایید دانشجو و استاد راهنما را به بررسی شد تغییردهد.
پس از اطمینان از صحیح بودن و تایید ثبت نام استاد راهنما با بازگشت به پیشخوان و انتخاب آیکن تایید و ارسال فرآیند ثبت نام را خاتمه می دهد.
لازم به ذکر است، عدم تایید انتخاب واحد مقدماتی دانشجو از سوی استاد راهنما برای دانشجویان شرایطی همانند عدم شرکت در ثبت نام مقدماتی در زمان ثبت نام اصلی ایجاد می نماید و ثبت نام اصلی دانشجو با تاخیر آغاز خواهد شد.
۸- معاونین محترم دانشکده ها و روسای محترم بخشها لطفا دقت فرمایید برای کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در بخش، استاد راهنمای تحصیلی در سامانه گلستان تعریف شده باشد.
۹- دانشجویانی که در هنگام انجام ثبت نام مقدماتی با خطای “وجود منع ثبت نام” مواجه می شوند لازم است دلیل وجود منع ثبت نام را از طریق اطلاعات جامع دانشجو و با کلیک بر روی “ندارد” ذکر شده در جلو اجازه ثبت نام مشاهده و جهت رفع دلیل منع از طریق آموزش کل اقدام نمایند.
۱۰- نکته مهم: دانشجویان گرامی لطفا راهنماهای ثبت نام را قبل از اقدام به ثبت نام مقدماتی مشاهده بفرمایید تا ثبت نام شما به درستی و بدون اشکال ثبت گردد.