کارگاه آموزشی - پژوهشی حفاظت از بافت‌ها و بناهای تاریخی آغاز به‌کار کرد.

  • تاریخ انتشار : // - 12:00
  • تعداد بازدید : 37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه آموزشی - پژوهشی حفاظت از بافت‌ها و بناهای تاریخی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، کارگاه آموزشی - پژوهشی حفاظت از بافت‌ها و بناهای تاریخی کرمان به همت شهرداری کرمان، دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه شهید بهشتی تهران و با همکاری گروه مرمت و احیاء آلمه و گروه ساختمانی دماوندی روز دوشنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۳ در کرمان آغاز بکار کرد.

دکتر حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی گفت: باعث افتخار است که دانشجویان و پژوهشگران به موضوعات مهم عرصه فرهنگ و هنر ازجمله میراث‌فرهنگی این مرزوبوم توجه دارند و برای نگهداری و احیای آن تلاش می‌کنند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در جمع اهالی فرهنگ و هنر افزود: جامعه ایرانی یک جامعه بااصالت و دارای ریشه‌هایی عمیق فرهنگی و هنری است؛ ولی متأسفانه در سال‌های اخیر آرام‌آرام از این فرهنگ اصیل فاصله گرفته است؛ بنابراین ضرورت دارد بازگشتی نسبت به ارزش‌های اصیل فرهنگی و ارزش‌های انسانی که وجوه مشترک همه ما است و ارزش‌های الهی که به آن اعتقاد داریم، داشته باشیم و هنر را در اختیار توسعه و پیشرفت این ارزش‌ها قرار دهیم.

در ادامه رئیس دانشگاه معین استان با اشاره به رسالت‌های متعدد مراکز آموزش عالی از جمله مرجعیت علمی، کادرسازی، تربیت نیروی انسانی ماهر و حل مسائل کشور و جامعه، به نقش و رسالت دانشگاه در عرصه معماری و مرمت آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌توان در زمینه مرمت و احیای آثار تاریخی استان گام‌های مؤثری برداشت.

کلمات کلیدی
رضا میمند
خبرنگار :

رضا میمند

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آدرس : کرمان،بزرگراه امام خمینی ،میدان پژوهش، دانشگاه شهید باهنر کرمان

تلفن : 5-33257141-034

فکس : 33257165

کدپستی : 7616913439

پست الکترونیک : chancellor@uk.ac.ir

دانشگاه باهنر کرمان
انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید
کاربران آنلاین : 4 نفر
بازدید این صفحه : 35 نفر
بازدید امروز : 1144 نفر
کل بازدید : 1101023 نفر
آخرین بروزرسانی : 1404/08/04 14:58
مرورگر :
سیستم عامل :
IP : 192.168.1.1