اساسنامه

فصل اول – کلیات و اهداف:

ماده 1

نام سازمان مردم نهاد مورد نظر بنیاد عام المنفعه خیرین دانشگاه شهید باهنر استان کرمان است که در این اساسنامه به لحاظ رعایت اختصار بنیاد نامیده می شود.

ماده 2

نوع فعالیت: کلیه فعالیت های بنیاد عام المنفعه، غیر سیاسی، غیر انتفاعی و غیر دولتی بوده و در موضوع نیکوکاری و امور خیریه با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و این اساسنامه فعالیت خواهد نمود.

ماده 3

محدوده فعالیت بنیاد در سطح استان کرمان است.

ماده 4

محل: مرکز اصلی بنیاد در استان: استان کرمان ، شهرستان کرمان ، بخش مرکزی ، شهر کرمان، هشت بهشت ، بلوار هشت بهشت ، بن بست هشت بهشت 8 ، پلاک 0 ، طبقه اول کدپستی: 7616914111

 و در صورت لزوم می تواند پس از کسب مجوز از مراجع صدور پروانه برابر مقررات در سایر نقاط داخل یا خارج کشور شعبه یا دفتر نمایندگی ایجاد نماید.

ماده 5

تابعیت

بنیاد تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و کلیه اعضای آن التزام خود را به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارند.

ماده 6

مدت فعالیت بنیاد از تاریخ تاسیس به مدت نامحدود می باشد.

ماده 7

دارایی اولیه بنیاد اعم از منقول و غیر منقول مبلغ سیصد میلیون ریال می باشد که از سوی هیات موسس تماما پرداخت شده و در اختیار بنیاد قرار گرفته است.

ماده 8

هیات موسس بنیاد 

هیئت مؤسس بنیاد اشخاصی هستند که برای تهیه مقدمات تشکیل قیام نمودند و بعد از تاسیس به عنوان مؤسس مسئولیتی نخواهد داشت.

ماده 9

موضوع و اهداف فعالیت بنیاد عبارتند از:

الف) کلیات

بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین و دانش‌آموختگان دانشگاه و تشویق و ترغیب دانش‌آموختگان توانمند و سایر نیکوکاران و نیک اندیشان در تقویت و گسترش زیرساخت‌های دانشگاه شهید باهنر کرمان و حمایت مادی و معنوی از دانشجویان و دانش‌آموختگان نیازمند دانشگاه شهید باهنر کرمان

ب) روش اجرای هدف

1- گسترش فرهنگ اسلامی وقف و باقیات الصالحات در جامعه و بهره‌گیری از آن در جهت رشد کمی و کیفی دانشگاه

2- همکاری با دانشگاه در جهت ارتقای کمی و کیفی آن به عنوان دانشگاهی برتر در سطح ملی و منطقه‌ای

3- شناسایی، تقدیر و حمایت همه‌جانبه از خیرین و واقفین دانشگاه

4- نظارت بر حسن اجرای دیدگاه ها و اهداف شرعیه خیرین و واقفین در طول حیات ایشان و بعد از آن

5- ایجاد زمینه‌ها و بسترهای مناسب اجتماعی و فرهنگی جهت تقویت و استمرار حمایت‌های خیرین و واقفین از دانشگاه و هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت سوق دادن کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین در داخل و خارج از کشور به سمت رفع نیازهای دانشگاه

6- همکاری با دانشگاه در تدوین سیاست‌های آموزشی و تحقیقاتی به منظور تطابق با پیشرفت‌های جدید علمی و پژوهشی

7- پیگیری در خصوص حصول اطمینان از هزینه کرد مبالغ اهدایی خیرین در محل مورد نظر خیر یا بنیاد

8- تقویت انجمنهای دانش آموختگان و گسترش ارتباط بین دانشگاه با دولت و جامعه

9- حمایت از دانشجویان مستعد نیازمند با در اختیار قرار دادن هزینه های تحصیلی بلاعوض خیرین به منظور گذراندن دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی

ماده 10

شرایط عضویت

1- اعتقاد و التزام به ولایت مطلقه فقیه

2- داشتن سن بالای 25 سال و شهره بودن به نیکوکاری و خیرخواهی در جامعه

3- پرداخت حق عضویت

4- اعضای افتخاری و داوطلب با پرداخت حق عضویت سالانه و دارا بودن شرایط عضویت با تصویب هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی می‌توانند در مجمع عمومی شرکت کنند و داوطلب هیئت مدیره شود این تعداد برای هر دوره دو ساله یک نفر خواهند بود و داشتن سن بالای 25 و شهره بودن به نیکوکاری و خیرخواهی.

انواع عضویت

1- اصلی

2- افتخاری و داوطلب

 

فصل دوم: ساختار

ماده 11

این ارکان بنیاد عبارتند از 1 - مجمع عمومی و 2- هیئت مدیره 3- بازرس

 

ماده 12

مجمع عمومی مؤسس همان هیئت مؤسس بوده و وظایف ذیل را داراست:

1 - انجام اقدامات اولیه برای تأسیس

2- تهیه طرح اساسنامه و تصویب آن

3- انتخاب اولین مدیران و بازرسان بنیاد

تبصره یک : اکثریت لازم جهت تشکیل مجمع عمومی مؤسس در بار اول در حضور نصف به علاوه یک اعضا بوده و در صورت عدم حدنصاب، در بار دوم با حضور یک سوم اعضا  رسمیت خواهد یافت.

تبصره 2: تصمیمات مجمع عمومی مؤسس با اکثریت دو سوم آراء حاضرین با تأیید مرجع صدور پروانه و دستگاه تخصصی اتخاذ و تصویب می‌شود.

ماده 13

مجمع عمومی عادی:

مجمع عمومی متشکل از کلیه اعضا می‌باشد و عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری است که به صورت عادی یا فوق‌العاده تشکیل می‌گردد.

ماده 14

مجمع عمومی عادی سالانه در اردیبهشت ماه تشکیل خواهد شد . جلسه با حضور نصف به علاوه یک اعضا در بار اول رسمیت یافته و با حضور هر تعداد از اعضا در بار دوم تشکیل و رسمی خواهد بود.

تبصره 1: اکثریت لازم جهت اتخاذ تصمیم مجمع عمومی عادی نصف به علاوه یک آراء حاضرین در جلسه رسمی مجمع می‌باشد مگر در خصوص انتخاب مدیران یا بازرسان که با رأی اکثریت نسبی خواهد بود. در صورتی که در دعوت نخست، اکثریت حاصل نشد، جلسه دوم با فاصله حداقل 10 روز تشکیل و با هر تعداد از اعضای حاضر جلسه رسمیت خواهد یافت.

تبصره 2: مجمع عمومی عادی ممکنست به صورت فوق‌العاده در هر زمان به تقاضای هیئت مدیره یا بازرس (ها) یا به درخواست یک پنجم اعضا - در صورتی که هیئت مدیره یا بازرس ظرف مدت 20 روز به درخواست اعضا مبنی بر برگزاری مجمع عمومی عمل ننمایند تشکیل ‌گردد.

تبصره 3: دعوت برای مجمع عمومی عادی از طریق درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار حداقل 10 روز و حداکثر 40 روز قبل از برگزاری مجمع و با دعوت کتبی صورت می‌پذیرد.

تبصره 4: روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی ها روزنامه کرمان امروز می‌باشد.   

ماده 15

وظایف مجمع عمومی عادی

1- انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان (اصلی و علی‌البدل)

2- استماع و رسیدگی به گزارش هیئت‌مدیره و بازرس (ها)

3- تعیین خط‌مشی کلی بنیاد

4- بررسی و تصویب یا رد پیشنهادهای هیئت مدیره

5- تصویب ترازنامه و بودجه بنیاد

6- تعیین روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی ها و دعوت‌نامه‌ها

7- عزل اعضای هیئت مدیره و بازرسان

8- تعیین حق عضویت

9- تصویب انتشار نشریه

ماده 16

مجمع عمومی فوق‌العاده

مجمع عمومی فوق‌العاده با شرایط زیر تشکیل خواهد شد:

1- با درخواست اکثریت اعضای هیئت مدیره یا بازرس

2- با درخواست یک پنجم از اعضا در صورتی که هیئت مدیره یا بازرس ظرف مدت 20 روز به درخواست اعضا مبنی بر برگزاری مجمع عمومی عمل ننماید. 

تبصره یک - اکثریت لازم جهت تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده بار اول همان شرایط مجمع عمومی عادی می‌باشد و در بار دوم با حضور بیش از یک سوم از اعضا که حق رأی دارند تشکیل می‌گردد.

تبصره دو - تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده با آرای دو سوم اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

ماده 17

وظایف مجمع عمومی فوق‌العاده:

1- تصویب تغییرات اساسنامه

2- بررسی و تصویب یا رد انحلال

3- تغییر در میزان سرمایه  

4- انحلال قبل از موعد

5- هرگونه تغییر در ماهیت

ماده 18

مجامع عمومی توسط هیات رئیسه ای مرکب از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر اداره می شود.

تبصره یک: اعضای هیئت رئیسه نباید از بین کاندیداهای هیئت مدیره و بازرسان باشند و با اعلام قبولی نامزدی خود در مجمع عمومی انتخاب خواهد شد.

تبصره دو: رئیس هیئت مدیره رئیس هیئت رئیسه مجمع عمومی خواهد بود مگر این که موضوع عزل یا انتخاب هیئت مدیره باشد.

تبصره سه: مجامع عمومی عادی، عادی فوق‌العاده و فوق‌العاده با نظارت وزارت کشور برگزار می‌شود.

ماده 19

هیئت مدیره:

بنیاد دارای هیئت مدیره ای مرکب از پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل خواهد بود.

تبصره یک - جلسات هیئت مدیره با حضور بیش از نصف اعضا رسمیت یافته و تصمیمات متخذه با اکثریت آراء حاضرین معتبر خواهد بود.

تبصره دو - شرکت اعضای هیئت مدیره در جلسات ضروری است و غیبت هر یک از اعضا بدون عذر موجه و بدون اطلاع قبلی تا سه جلسه متوالی یا پنج جلسه متناوب در طول سال در حکم استعفای عضو غایب خواهد بود.

تبصره سه - دعوت از اعضای هیئت مدیره می‌بایست حداقل سه روز قبل از تشکیل جلسه به صورت قانونی انجام پذیرد.

ماده 20

در صورت استعفا یا فوت یا سلب شرایط از هر یک از اعضای هیئت مدیره یا بازرس عضو علی‌البدل برای مدت باقی مانده هیئت مدیره و بازرسی به جای عضو اصلی انجام وظیفه خواهد نمود.

در صورتی که تعداد هیئت مدیره و بازرسی به هر دلیل کمتر از تعداد اعضای اصلی شود و ورود اعضای علی‌البدل نیز موجب تکمیل آن نشود انتخابات مجدد مجمع عمومی حسب مورد به صورت عادی یا به صورت فوق‌العاده در مهلت قانونی جهت تکمیل تعداد باقیمانده اعضا برگزار خواهد گردید.

ماده 21

هیئت مدیره علاوه بر جلساتی که به طور مرتب و حداقل ماهی یک بار تشکیل می‌گردد بنا به ضرورت با دعوت کتبی و تلفنی رئیس یا نایب رئیس تشکیل جلسه فوق‌العاده خواهد کرد.

تبصره: نحوه ی تشکیل جلسه فوق‌العاده به موجب آیین‌نامه داخلی است که به تصویب هیئت مدیره خواهد رسید.

ماده 22

اعضای هیئت مدیره در اولین جلسه‌ای که بعد از انتخاب شدن تشکیل می‌دهند از بین خود یک نفر رئیس و یک نفر نایب رئیس و یک نفر خزانه‌دار انتخاب خواهند نمود حدود اختیارات آنها را اساس‌نامه‌ یا آیین‌نامه‌ای که به تصویب مجمع عمومی اعضا خواهد رسید مشخص می‌کند.

تبصره یک - هیئت مدیره موظف است پس از تعیین سمت‌ها، حداکثر تا یک هفته از بین خود یا خارج یک نفر را به سمت مدیرعامل انتخاب نموده و حدود اختیارات و مدت تصدی و حق‌الزحمه او را تأیید کند.

تبصره دو - مدیر عامل نمی‌تواند در عین حال رئیس هیئت مدیره باشد مگر با تصویب سه چهارم اعضای مجمع عمومی.

تبصره سه - هیئت مدیره در هر موقعی می‌تواند افراد فوق‌الذکر را از سمت‌های مذکور عزل نماید. 

تبصره چهار - هیئت مدیره در صورت لزوم می‌تواند سمت‌های دیگری برای سایر اعضای هیئت مدیره تعیین نمایید.

ماده 23

هیئت مدیره برای مدت دو سال انتخاب خواهند شد. انتخاب مجدد اعضای هیئت مدیره برای دوره های بعدی بلامانع است. 

ماده 24

هیئت مدیره نماینده قانونی بنیاد بوده و وظایف و اختیارات آن در چارچوب اساسنامه به شرح ذیل می‌باشد:

حفظ و حراست اموال منقول و غیرمنقول، رسیدگی به حساب‌ها، پرداخت دیون و وصول مطالبات، اجرای مصوبات مجامع عمومی، افتتاح حساب در بانک‌ها طی انجام تشریفات قانونی، تعقیب جریانات قضایی و اداری و ثبتی در کلیه مراحل قانونی در محاکم، تعیین حکم و تعیین وکیل و عزل آن، قطع و فصل دعاوی از طریق سازش (مصالحه) و در صورت اقتضاء تفویض و واگذاری تمام یا قسمتی از اختیارات خود به هر شخص دیگر اعم از حقوقی یا حقیقی با حق توکیل و سایر وظایفی که بر اساس اساسنامه به هیئت مدیره واگذار گردیده است. به‌طور کلی هیئت مدیره می‌تواند هر اقدام و معامله‌ای را که ضروری بداند در مورد نقل و انتقال اموال منقول که مستلزم تصویب مجمع عمومی می‌باشد پس از تصویب مجمع به نام بنیاد انجام دهد.

همچنین هیئت مدیره موظف است سه ماه قبل از پایان تصدی خود از مجمع عمومی عادی به منظور انتخابات هیئت مدیره و بازرس جدید دعوت نماید. هیئت مدیره قبل از درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار باید دستور کار مجمع عمومی زمان و مکان برگزاری و فهرست اسامی اعضا را به تأیید مرجع صدور پروانه برساند و حداقل 40 روز قبل از پایان تصدی خود نتیجه انتخابات را به مرجع صدور پروانه اعلام نمایید.

تبصره یک - جز درباره موضوعاتی که به موجب مفاد این اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام درباره آنها در صلاحیت خاص مجمع عمومی اعضا است، هیئت مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور مشروط به رعایت حدود اهداف اساسنامه را دارا می‌باشد.

تبصره دو - هیئت مدیره پس از تصویب می‌تواند در انجام معاملات و هر گونه پرداخت هزینه‌های جاری بنیاد تا مبلغ پنج میلیارد ریال بدون تصویب مجمع عمومی راساً اقدام نماید.

ماده 25

بنیاد دارای یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌البدل می‌باشد که در مجمع عمومی عادی با رأی کتبی و برای مدت یک سال انتخاب می‌گردند انتخاب مجدد بازرسان بلامانع است.

ماده 26

اشخاص ذیل نمی‌تواند به عنوان بازرس انتخاب شوند:

1 - کسانی که به علت ارتکاب جرم و به موجب حکم قطعی دادگاه از حقوق اجتماعی کلاً و یا بعضاً محروم شده باشند.

2- مدیران و مدیرعامل بنیاد

3- اقربای سببی و نسبی مدیران و مدیرعامل تا درجه سوم از طبقه اول و دوم

4- همسر اشخاص مذکور در بند 2

ماده 27

وظایف بازرس به شرح ذیل است:

1- بررسی کلیه اسناد و اوراق مالی و تهیه گزارش برای مجمع عمومی

2- مطالعه گزارش سالانه هیئت مدیره اعم از مالی و غیرمالی و تهیه گزارش عملکرد برای اطلاع مجمع عمومی

3- گزارش هرگونه تخلف هیئت مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی

4- اظهار نظر کتبی درباره صحت صورت دارایی، عمل کرد و مطالب و اطلاعاتی که هیئت مدیره و مدیران در اختیار مجمع عمومی گذاشته اند

5- سایر وظایفی که اساسنامه و قوانین و مقررات موضوعه به عهده بازرس قرار داده است.

تبصره: بازرس می‌تواند بدون داشتن حق رای در جلسات هیئت مدیره شرکت نماید.  

 ماده 28

بازرس می‌تواند در هر موقع هر گونه رسیدگی و بازرسی را در مورد عملیات بنیاد انجام داده و اسناد و مدارک و اطلاعات مربوطه را مطالبه کرده و مورد رسیدگی قرار دهد و در صورت لزوم تقاضای تشکیل جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی را بنماید.

ماده 29

هیئت مدیره و بازرسان تا زمانی که جانشین آن ها از سوی مجمع عمومی انتخاب نشده اند در مسئولیت خود باقی خواهند ماند.

ماده 30

مدیر عامل بالاترین مقام اجرایی بنیاد است و در حدود اختیاراتی که از طرف هیئت مدیره و اساسنامه به وی تفویض می‌گردد نماینده محسوب شده و از طرف بنیاد حق امضا دارد.

تبصره 1: عزل مدیرعامل از اختیارات هیئت مدیره می‌باشد که باید مستند و مدلل باشد.

تبصره 2: دوره تصدی مدیر عامل از مدت مسئولیت هیئت مدیره بیشتر نخواهد بود ولیکن انتخاب مجدد او طبق مقررات این اساسنامه بلامانع می‌باشد. مدیر عامل در صورت انقضای مدت تصدی موظف است تا تعیین جانشین، وظایف محوله را انجام دهد.

تبصره 3:  کلیه اوراق و اسناد بهادار و تعهدآور موسسه از قبیل چک ، سفته ، بروات ، قراردادها و عقوداسلامی با امضای ثابت  مدیرعامل و خزانه دار و در صورت غیاب خزانه دار با امضا رئیس هیئت مدیره همراه با مهر بنیاد معتبر  و کلیه اسناد و اوراق عادی و اداری با امضا مدیر عامل یا رئیس هیئت مدیره همراه با مهر بنیاد معتبر میباشد.    

ماده 31

مدیرعامل مجری مصوبات مجمع عمومی و هیئت مدیره بوده و دارای اختیارات و مسئولیت‌های ذیل می‌باشد:

1- نمایندگی قانونی در مراجع رسمی و نهادها و در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی

2- استخدام و عزل و نصب کارکنان در حدود ضوابط و مصوبات و با تصویب هیئت مدیره

3- نگهداری دارایی، اموال، حساب‌ها، اسناد و دفاتر موسسه

4- اعمال اختیاراتی که به صورت موردی یا مقطعی از جانب هیئت مدیره به وی تفویض شده باشد 

5- ارائه پیشنهادهای لازم در زمینه گسترش، بهبود و هماهنگی در فعالیت‌های بنیاد به هیئت مدیره جهت ارائه به مجمع عمومی

6- تهیه پیش نویس ترازنامه‌، بودجه، خط مشی و گزارش سالیانه جهت بررسی هیئت مدیره و ارسال به مجمع عمومی

7- تهیه پیش نویس آیین نامه‌های مورد لزوم جهت طرح و تصمیم‌گیری در هیئت مدیره

8- نظارت و ایجاد هماهنگی در فعالیت شعب، نمایندگی‌ها و دفاتر پس از طی مراحل قانونی

9- پیشنهاد برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده با ذکر علل موجه برای تصویب به هیئت مدیره   

10- انجام سایر وظایف و اختیاراتی که طبق اساسنامه و قوانین و مقررات مربوط به مدیرعامل محول شده یا بشود.

ماده 32

حقوق و مزایای مدیر عامل به وسیله هیئت مدیره تعیین می‌شود.

در صورتی که مدیرعامل از اعضای هیئت مدیره نباشد بدون داشتن حق رای می‌تواند در جلسات هیئت مدیره شرکت نماید.

فصل سوم: بودجه و مواد متفرقه

ماده 33

بودجه بنیاد از طریق ذیل تعیین می‌شود:

الف ) هدیه، اعانه و هبه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی و دولتی و غیردولتی.

ب) وقف و حبس

پ) وجوه حاصل از فعالیت‌های انجام شده در چارچوب موضوع فعالیت، اهداف و اساسنامه سازمان و این آیین‌نامه.

ت) حق عضویت در سازمان

ث) کمک ها و هدایای دریافتی نقدی و غیرنقدی توسط بنیاد به موجب اساسنامه به مصارف امور یاد شده در ماده 9 اساسنامه می‌رسد و این امر توسط سازمان امور مالیاتی تأیید و نظارت می شود.

ج) مؤسسان و وابستگان طبقات اول و دوم آنان و مدیران و اعضای بنیاد و هیأت مدیره و وابستگان و طبقات اول و دوم آنان مبادرت به انجام معامله با مؤسسه نمی‌نمایند.

چ) مؤسسات یا صاحبان سرمایه حق هیچ گونه برداشت و یا تخصیص از محل کمک ها و هدایای دریافتی نقدی و غیرنقدی را ندارند.

ه) بر درآمد و هزینه های بنیاد به شرح مواد 7 الی 9 آیین نامه اجرایی موضوع تبصره 3 ماده 139 ق.م.م. نظارت می شود.

ماده 34

بنیاد مکلف است درآمد و هزینه‌ها را در دفاتر قانونی ثبت و شرح بیلان آن را همراه با گزارش عملکرد اجرایی حداکثر تا دو ماه پس از پایان هر سال مالی به مرجع صدور پروانه ارائه نماید. چنانچه مرجع مذکور در طول سال حسب مورد درخواست گزارش مالی و اجرایی نماید بنیاد موظف به ارائه آن است.

تبصره 1- هیئت مدیره مکلف است نسبت به افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک‌های رسمی اقدام نموده و کلیه درآمدهای حاصله سالانه را مطابق اساسنامه صرف اهداف و وظایف نماید و وجوه مازاد بر هزینه‌ها را در همان حساب نگهداری کند.

تبصره 2- سال مالی بنیاد منطبق با سال شمسی بوده و همواره به پایان اسفند ماه ختم می‌شود به استثنای سال مالی اول که از بدو تأسیس لغایت اسفند ماه همان سال خواهد بود. کلیه مدارک، پرونده‌ها و مکاتبات در دفتر مرکزی بنیاد نگهداری می‌شود.

تبصره 3- مکاتبات رسمی بنیاد با امضای مدیرعامل صورت می‌پذیرد.

تبصره 4- مصوبات و صورتجلسات هیئت مدیره در دفاتر مخصوصی به ترتیب تاریخ، ثبت و به امضای اعضای ذیربط خواهد رسید.

ماده 35

هیئت مدیره مکلف است هر گونه تغییر یا اصلاح اساسنامه را به مرجع صادرکننده پروانه فعالیت اعلام نماید و در صورت موافقت مرجع صدور پروانه به تصویب مجمع عمومی رسانده و نتیجه آن را برای انجام تشریفات اداری ثبت، به مرجع صدور پروانه اعلام نماید.

ماده 36

هیئت مدیره مکلف است تغییرات نشانی اعم از محل، شماره‌های تماس و پست الکترونیکی و دیگر موارد مشابه را به مرجع صادرکننده پروانه فعالیت اعلام نماید.

ماده 37

بنیاد دارای سربرگ، مهر و یا آرم مخصوص خواهد بود که متن آن با تصویب هیئت مدیره و برابر مقررات تهیه خواهد شد. هیئت مدیره مکلف است نمونه سربرگ، مهر و آرم تهیه‌شده را به مرجع صادرکننده پروانه فعالیت ارسال نماید.

تبصره - هیئت مدیره در حفظ و حراست از مهر و آرم مسئولیت قانونی دارد.

ماده 38

انحلال: در صورت انحلال بنیاد مجمع عمومی فوق‌العاده حداکثر سه نفر را به‌عنوان هیئت تصفیه انتخاب و این هیئت موظف خواهد بود پس از رسیدگی به حساب‌ها و تصفیه بدهی‌ها و وصول مطالبات باقیمانده و تعیین دارایی مسلم اعم از منقول و غیرمنقول دارایی بنیاد را به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده برساند.

تبصره 1- مجمع عمومی فوق‌العاده موظف است دارایی سازمان را پس از انحلال با نظارت مرجع صدور پروانه به دانشگاه شهید باهنر کرمان واگذار نماید.

تبصره 2- تصفیه امور مربوط به بنیاد بر طبق مفاد اساسنامه و قوانین موضوعه صورت خواهد پذیرفت.

تبصره 3- هیئت تصفیه از بین خود یک نفر را به عنوان مدیر تصفیه انتخاب می‌نماید.

تبصره 4- مدیر تصفیه موظف است یک نسخه از گزارش تصفیه را به مرجع صدور پروانه و ثبت شرکت‌ها ارائه نماید.

ماده 39

چنانچه فعالیت‌های مندرج در اهداف این اساسنامه نیازمند کسب مجوز خاص از سایر دستگاه های دولتی باشد بنیاد موظف است نسبت به کسب مجوز مورد نظر اقدام نماید.

ماده 40

 در مواردی که در این اساسنامه پیش بینی نشده است بر اساس آیین نامه ذیربط تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و عمومات قانون تجارت عمل خواهد شد.

ماده 41

این اساسنامه مشتمل بر سه فصل و 41 ماده و 34 تبصره در نشست مورخ 1397/09/24مجمع عمومی مؤسس به تصویب رسید.